Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, January 5, 2012

Puas dah..

Assalamualaikum,

(ini entri perap dari kelmarin! dok dalam draft.. baru sempat nak publish..)
biasalah... Belog Mathari ini.. kalau dah diumumkan cuti.. dan tuan tanahnya cuti.. mesti belog ini pun turut bercuti juga! tak boleh nak buat apa dah...
sebab kalau cuti, maknanya besar kemungkinan memang akan keluar rumah..
so bila keluar rumah, alkisahnya tak ber update la... hmm..

so .. apa citer cuti cuti 3 hari yang lalu?
mesti seronoknya...
terima kasih pada blogger2 yang sudi singgah2 sini.. semasa ketiadaanku...
nanti akan berbalas lah kunjungan itu nanti..

keluar keluar juga.. tapi dapur ku tetap bereksperimentasi jugak.. =)

jom kongsi!

~ inilah hasilnya.. bila si dia begitu mahukan makan ala ala style cino... sebenarnya dia nak rasmikan mangkuk dan chopstik yang baru dapat tu.. di perbuat dari Jerami padi.. so green.. ~

~ ini pula hasil dari si dia.. malam tu.. dia yang bereksperimentasi sendiri di dapur..sukarela ok.. aku lansung tidak memaksa.. sejak 2 menjak ini dok tingat kat subway jee.... tak puas buat kat rumah pula.. ~

~ ini lah rupa checkerboard cake made by me!! huaaa... terharu sendiri bila melihat kek ini agak menjadi.. walaupun banyak yang kurang .. namun .. ya inilah hasilnya... ingat tak kek yang aku buat untuk besday acik tu? dalamnya..begini lah rupanya...

ada lagi ada lagi.. ;)


~ tengok.. tengok... ok tak? nanti aku buat entri khas.. macamana buat kek ini k..~


ok.. sampai jumpa lagi... =)


Suami : nak masuk syurga tak?
Isteri : nak nak!
Suami : tolong ambilkan air...
Isteri : ok.. nah sayang..
Suami : nak masuk syurga kan?
Isteri : mestilah nak..
Suami : tolong suapkan ubat batuk tu..
isteri : ok... ni sayang..
Suami : sayang nak masuk syurga kan..
Isteri : ya sayang..
Suami : tolong urutkan kaki nih...
Isteri : baik..
Suami : tolong ambilkan gelas sayang..
Isteri : alaa.. sayang ni, u dah dekat dengan dapur tu kan.. ambil je laaa...
Suami : nak masuk syurga tak.......
isteri : haa... nak nak nak ...!
( ini dah macam membuli ajeeeee... huhuhuhu )




23 comments:

kasihibu said...

alamak tengok gambar buat rasa nak makan je
dik best stylo cina tu
menu tu yg buat rasa nak tumpang semangkuk

LYAfrina said...

awwwwwwwwwwww
membuatkan perut ni bergelora... terliur je nengok ni...

lya nk beli cookies kella punya tu mcmana... kella bg harga kat fb eyhh

ainnoraini said...

weiii..dah terliur ni..baru nak kurang2kan makan ni tau...

Kella said...

Kasih Ibu: tumpang semangkuk ... boley boleh.. sesekali je kak macam ni.. ikut request dari big boss...

Kella said...

Lya: hai lya...kita dah inbox lya tu... nanti lya nak datang kl bgtau la... kita jumpa ya!! =D

Kella said...

Ain: ehehhee... sorry.. bukan niatku.. huhu ;p takpe.. makan dulu pastu sambung diet balik!

@cu SaYaNg said...

nampak makanan perut terus terasa lapar...lum lunch lg nie..huhuhu

MaryaYusof said...

Sedapnye kek tu dear... cantik lak tu... Lauk2 tu pun marveles!
Yng kisah suami isteri tu rs nak pelngkung je si suami...try tanya die lak...nak masuk syurga ke tak? kekekek...

munna said...

gambar menu semuanya buat kak munna terliur...

ada yg suka membuli ye...

Kakzakie said...

Walau kakak jenis tak suka makan kek, tengok kek kella macam main dam teringin pulak....

miloais milo said...

nak kekkkkkkk!~
eheheheheh

nizamsani said...

sedapnya.

Mimy Hamid said...

nak checkerboard cake plss...

Kella said...

Kak Zakie: hehe.. macam dam ye... hehe.. makan sambil main dam pun hokey kan.. =)

Munna: kak munna... hehe.. memang.. pembuli tegar..huhuhu.. tapi sayang.. hehe

Marya: =) terima kasih sudi singgah sini.. hehehe.. haah kan.. ce kita tanya dia pula nak masuk syurga tak.. =)

Acu: acu sayang... lelauk gini memang kenyang makan.. sepetang sampai ke malam.. =
0

Kella said...

miloais: kak... mari.. =)

Kella said...

nizamsani: suka tengok gambo profile kamu nih!! haha.. =D

Kella said...

mimi: wahai sahabat ku.. betul ke ko nak ni.. ibu mengandung nih! macam aku kena buat je untuk ko nih! =)

cun09 said...

salam kella sayang ^___^

comel aahhh dlm kek tuuu, cam nk rase jeee...

**moge sihat n ada rasa bunga2 ^_^...nasib si suami tak tanya...nak payung mas kt syurga tak? eehhheeemm-eeemmmrrrrrmmmm**

eiza said...

waahhhh...unik kek tu...dah terliuq! :D

Citarasa Rinduan said...

adikku kella..
haruskan dikau tayang kek nak gebu tu..
mmg like checkerboard. tahniah menjadi lah..
nanti syer resepi ya

ps: KAK SENYUM2 bab dialog suami isteri tu.. hehehe

Kella said...

kak liza! wah wah.. payung emas tu...
bertuah sesiapa yang mendapatnya kan kak? hehe..
tima kasih kak liza.. sentiasa doakan yang baik baik untuk kita.. alhamdulillah.. sihat seadannya. hati bunga bunga sokmo la bila akak datang sini... =)

Kella said...

Eiza: best pada uniknya tu je... hehe.. =) tim kasih ya.. singgah singgah sini... heart u! =D

Kella said...

Kak Ayu... =) tima kasih kak.. hehe.. alhamdulillah.. coba cobaan yang menjadi.. syukur..
tima kasih kak datang sini ya! rindu kak ayu...

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker