Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, May 5, 2009

X-Men Origins: Wolverine

Screeeeett....... bunyi cakaran si wolverine...

Semalam.. tengok wayang citer nie...
memang sangat best..
Penuh dengan aksi2 mendebarkan, kehebatan yang super melampau hebat..
hehehe...maklumla.. sebab dema ni mutant, so.. byk special skill nya...

hmmm... nak tauk sinopsis citer ni kat sini ker? hmmm tak yah la.. sebab aku percaya sikit punya belambak sinopsis yang boleh dicari kat internet ni.. info di hujung jari la katakan.. juz type and press the 'enter' key.. hohoho

terus terang aku katakan aku tak care sangat tentang X-men ni..kecualilah b.. dia memang expert!

teruja dengan citer nie yang best nie.. baru lah aku mula nak menyelongkar... citer yang berasal dari komik nie.. tak lain tak bukan wikipedia aku ialah b aku sendiri..

sebelum ni ada jugak layan citer nie dengan b.. cd, tapi ye lah tengok2 gitu.. memang best.. tapi yelah sekadar tengok..

movie ni mesti tonton, sebab menceritakan asal usulnya dari kecil.. (scene masa kecil kejap je..) bagaimana si Logan ni mendapat nama Wolverine.. macamana jadi X-men... asal2 camana dia dapat tgn macamtu... kengkawan dia...
Kisah Wolverine yang hidup sebagai seorang mutan, membalas dendam menentang Victor Creed (yang kemudiannya bertukar menjadi Sabertooth) di atas kematian makwenya, dan penghujungnya berakhir melalui program mutan Senjata-X, yang menjadikan dirinya lagi hebat, kuat n power..

aku pun tak perlu lah nak ngomel byk sangat pasal x-men ni, coz aku tahu ramai orang di luar sana lebih mengetahui.. hehehe..

Ini X- Men tahun 2006.. kan? kan?

X-men 2003


ini pula X-Men tahun 2000

so, inilah X-Men Origins.. 2009


Daniel Henney- Agent Zero (pakar sharp shooter)

Will i am - Wraith, sekejap ada kejap takda...

Taylor Kitsch- Gambit..(bestkan nama dia...)


Sudah tentula Hero seantero.. Hug Jackman - Logan aka Wolverine

Hug Jackman (Wolverine) VS Liev Schreiber (Victor Creed)

Ryan Reynolds- Wade Wilson, si pakar bermain pedang yang sgt byk ckp!


Gambit penyelamat, muncul tepat pada masanya...

Agent Zero- memang power tembak2.. tapi mulut pun boleh thn power lasernya...

Dominic Monaghan- Bradley, boleh mengawal sesuatu dengan hnya menggunakan kuasa mindanya..



Lynn Collin as Kayla, makwe wolverine yg cantik dia pun mutant rupanya!! plak tu, sia2jer aku sedih.. ingatkan betul dia mati!! (err...aku tlg sedihkan untuk wolverine sekali masa tu..)


dan Danny Huston as Willian Stryker, hmm.. jahat ghupanya dia..semua kejahatan yg dilakukan untuk kepentingan dirinya shj telah memakan dirinya sendiri...serve you right!



hmmm... boleh tahan ghupanya mamat nie.. mula2 dulu tu aku tgok muka yg ada jambang bagai.. dah ghupa org zaman mana ntah.. tu yang kureng siket tu.. tapi... hmmm.... yeah.... not bad laa... gud looking guy...

1 comment:

Mimy Hamid said...

blog kaki wayang ke ni...ahahahah


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker