Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Friday, November 2, 2012

Sedihnya...

Sedihnya hati ni....
mengadu pada yang Satu sahaja..
menangis nangis teresak esak bagaikan budak kecil kehilangan ibu..
(perasaan yang sama semasa aku kecil dulu.. 
yang masih teringat sampai sekarang...
masa tu.. aku baru balik dari tadika, masa tu aku kena denda, jadi aku kena hukum, balik lewat...
bila je cikgu lepas kan balik.. dalam fikiran aku cuma satu!
iaitu mama!
tak sabarnya aku nak balik rumah jumpa mama..
nak tengok muka mama.. nak ngadu kat mama.. nak makan nasi suapan mama!
terbayang bayang wajah mama di mindaku..
sesampai sahaja di rumah.. aku tengok rumah berkunci,
puas aku memanggil nama mama...
Mama! mama...!
tapi tak kedengaran sahutan mama..
maka air mata terus mengalir dengan lajunya...
masa kecil2 dulu, kami duduk di quaters pegawai .. flat... tingkat 4.. di koridor tu ada tiang besi...
panjang2 macam besi dalam penjara tu..
maka meratap meraung la aku di situ.. sambil memegang besi dan menekapkan muka pada besi itu..
memanggil mama..
aku duduk di sebelah basikal merah yang papa baru beli.. teresak esak di situ..)

yaa... begitu lah perasaan ku...

Susah nak puaskan hati semua orang...

semoga Allah bukakan pintu hatiku..
terangi jiwaku..
tunjukkan aku jalan yang benar..

dan begitu jualah pada mereka...
semoga kita sama sama mendapat hidayah dari Allah..

kita hidup semuanya tak lama..
dunia ini hanya sementara..
sampai masa kita semua kan pergi juga...

tapi,
aku tak mahu pergi dengan perasaan kamu membenci aku..

maafkan atas segala keterlanjuran ku..
samada sengaja atau tidak sengaja..

aku hamba ALlah yang lemah..
yang masih perbaiki diri. 
Semoga Allah tunjukkan jalan keluar atas segala kekusutan ini..

maafkan aku..




4 comments:

faraherda.razalan said...

Kenapa ni wak?

=(

Mimy Hamid said...

sedih aku baca...aku maafkan kamu..kamu maafkan aku yer..tak pernah aku benci kamu sahabat

Acik Erna said...

assalam kella..semoga dah reda kesedihan yang kella rasakn

Kesuma Angsana said...

doakan yg terbaik for u ye & bersabar byk2

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker