Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Sunday, May 27, 2012

Resepi Butter Cake Simple dan Sedap!

Assalamualaikum,

Apa khabar kawan kawan..

wahh.. dapat update2 je terus dengan resepi yer..

Malu sebenarnya dengan Mathari ku ini.. lama tak jenguk dia..
kawan kawan apatah lagi..
kalau kawan2 ada FB dapat la jumpa..
entah kenapa ntah.. bila buka blog je.. 
tangan jadi berat...
hmmm... moga moga kek butter ni boleh jadi pemangkin untuk terus berupdate belog ini! 
yeahh...

************************************

Ok. mari kongsi resepi kek butter yang sangat senang..
baru je buat tadi ni..
tapi dah abis dah.. =)
hello.. helloo. bukan aku habiskan yaa... dah di bahagi bahagikan kepada sesiapa yang patut.. =))


Resepi Kek Butter

250 Butter
1 atau 1/2 cawan gula
4 biji telur
2 cwan tepung kek
2st baking powder
1/2 cawan susu pekat
1st esen vanila

Cara: 
Panas kan oven 160- 170'
Putar mentega dan gula kembang
masukkan telur dan putar
kemudian putar perlahan je.. masukkan tepung dan baking powder
masuukkan susu pekat esen vanila
masukkan dalam acuan kek 
dan bakar lebih kurang 45 - sejam..

sedap makan panas2.. =)

selamat mencoba..


I LOVE U ALL..

Muahhhh..






































6 comments:

LYAfrina said...

yumm..sdpnyer kella..
nmpak gebusss je kek ni..
nnti..kella kna msk master chef la..manaau ada rzeki..lya tgk..kella mmg terror bab2 msk ni kan

ainnoraini said...

semalam jiran kakain ada buat kek tau..bau keknya tu bila dibakar mmg haruk semerbak...kembang kempis hidungku ini...nasib merasa kek dia tuu..sebab dia buat untuk kenduri untuk dijamu pada jiran2...

Kella said...

Lya: wah.. besar betul impian nak masuk master chef tu? kita masih budak baru belajar.. nak menghadapi tekanan di dapur master chef?? wawawa.. kena kuat lagi.. =) neway .. thanks lya.. sbab selalu support! =D

Kella said...

Kak ain: =) itulah.. bau memang semerbak kan.. kena la kasi..
terima kasih kak datang komen2 kat sini.. =)

nekked219 said...

Tambah horlicks jadi lebih sedap.... =)

nekked219 said...

Tambah horlicks jadi lebih sedap.... =)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker