Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, May 29, 2012

Pulut Mangga HarumManis


Assalamualaikum,

Pulut Mangga harumanis limpahan kuah santan lemak berkrim..

Cik kak makan ni sekali sekala je...
kebetulan En Bos outstation ke Perlis...
(cerita ni dah 2 minggu yang lalu dah ni.. baru update la katakan..)
bawa balik la bebuahan harum manis  ni..
tapi dek kerana musimnya dah nak habis kot.. buah2nya tak cantik sangat..
tapi tetap... Alhamdulillah.. manis tetap manis.. harum pun tetap ada..

Kebetulan tekak memang nak makan sanagt Mangga Pulut..
Rezeki rezeki mangga pun sampai..



~ Mangga pulut.. kebetulan rezeki dikongsi bersama saudara mara yang kebetulan datang menziarahi.. rezeki.. memang makan ni, semua suara tak keluar lah! tekun menikmati.. sib baik mangga banyak lagi.. ~

~ sempat juga berkongsi rezeki yang ada ini dengan jiran tetangga.. Alhamdulillah.. ~

ada yang sama suka makan ni tak??
cepat cepat cari mangga..
tanak pulut..
masak santan bersama garam gula sikit..
nyum nyummmii..
sedap sungguh laa...
Nikmat dunia yang sementara..
Alhamdulillah...

Selamat mencari mangga ya... (^___^)/



13 comments:

~aSFaLiZa~ said...

wah kita dah lama teringin nak makan benda ni. pulut sume dah beli. tinggal mangga nya je yg lum beli. terliur nya!!!!

anyss said...

Assalamualaikum,
Kenapakah jiran ini belum terima sepinggan ya? Hu huhuhu sejak hujung tahun lepas lagi meleleh ayaQ lior dengan benda ni ;)

Kella said...

Asfa: maaf buat asfa terliur pula.. haaa. semua bahan dah ada tu! apa tunggu lagi.. jom carik mangga jom!!! =)

Kella said...

Anyss: alahai anis.. apakan daya.. jauh kita ya anyss... aduih.. dari tahun lepas ya... anyyss.. boleh buat ni..jom mula kan projek buat pulut mangga nak!? senang je.. nanti dah buat tayang kat kita pulak ya.. =D

Citarasa Rinduan said...

ngencessss kak ayu pandang mangga harum manis perlis tu

wahhhhhhhhhhhhhhhhhhh
kijammmm

Kella said...

Kak Ayu: hahhahaha... kita pun sekarang ni dok telan liur la kak.. huhuhuhu.. semua ni dah abis daaa.. tinggal kenangan sahajalaa... heee... =)

cik dah faridah said...

tak pernah lagi try pulut mangga....biasa pulut ngan durian jer..heheh

Kella said...

Cik dah: nanti pas ni boleh la try ya.. soodaaaaap... tapi durian lagi la sedap kann... raja buah... =)

@cu SaYaNg said...

makan nie mak mentua lalu belakang pun tak sedar dah...lazat!

Kella said...

Acu: heheheh.. itulah acu.. yang mak mertua lalu belakang buat pe.. lalu la depan depan...hheheh

miloais milo said...

sedapnya....
dah lama tak makan mangga pulut ni!
terliur hoccay!

Kella said...

KakMIloais: sekarng dah sampai musim durian pulak.. ada nak pekena pulut surian pulah ni..

kakcik said...

Oh... kakcik suka sangat pulut mangga. :)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker