Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, May 29, 2012

Para para isteri..

Assalamualaikum,

Pagi tadi dalam perjalanan ke pejabat, sempat layan hot FM.. topik mereka..
apa pendapat  jika suami ingin bercuti bersama rakan rakan.. isteri setuju atau pun tidak..?
aku calling calling mereka! tapi tak tembus tembus...
apa yang aku nak cakap?
hehehe..
bagi aku.. aku setuju je dan izinkan sahaja suami aku ingin bercuti bersama rakan rakannya..
memang banyak faktor telah di ambil kira la semestinya..
salah satunya, aku memang mengenali kawan kawan nya itu.. insyaAllah sorang sorang baik peelnya
Pastu, tempat nak pergi... kemana ? pastikan tempat tu clean...
dan sudah tentu, tujuannya apa?
Dalam kes aku ni.. aku memang sentiasa izinkan suami aku pergi bercuti dengan rakan rakannya..
pernah terjadi, mereka ingin berkonvoi ramai2 ke pantai timur.. sambil2 tu singgah ke majlis perkahwinan sahabat....
Ya, aku izinkan sahaja...
tapi apa yang terjadi?
Suamiku kata tak sanggup pula.. dan..
masing masing suami ni tak sanggup pulak nak tinggalkan isteri!
dah pulak..
hehehehe...
ye la semua kawan2nya pun kebanyakkannnya dah berkahwin,
ada rasa macam kekosongan pula bila bercuti tanpa isteri?
hehehehe..
tengok! ;)
memang.. kata suami.. dia tak sanggup pula nak bercuti cuti bergembira tanpa isteri di sisi,
rasa macam tak patut je,
katanya....

(ayat bikin haru je bukan...? ) yelah tu.. =)

pada aku ni, aku memang izinkan sebab aku percaya kepada suami sendiri,
dan lagi.. kita selama ni pun berjalan jalan bercuti dah berkali kali dah dengan dia..
bagila peluang dia nak bersama sama dengan rakan rakan lamanya yang memang dah baik dari dulu kan..
InsyaAllah... pokok pangkal hati dah niat tu..

lelaki ni, kalau makin kita tak bagi lagi la dia nak!
betul tak?
nah.. cuba bagi je tengok!
reverse psikologi..
kadang kadang tak termampu...

tapi kena hati hati juga..
tengok situasi ya.. para isteri isteri...

=)

Apa pun.. yang sangat penting dalam hubungan suami isteri ni ialah.. kepercayaan, jangan mudah buruk sangka dan tawakkal pada Allah, hanya Dia yang maha Melindungi..
aku pun budak baru belajar, belum mampu untuk menasihati orang lain, melainkan masih cuba perbaiki diri sendiri..




12 comments:

kakcik said...

Kakcik pun tak kisah kalau suami hendak pergi bercuti dengan kawan2nya. Tapi, masalahnya suami yang sentiasa nak bawa isteri bersama. :)

Kakzakie said...

Biasanya begitulah kella bila jenis isteri macam kita tak kisah si suami pula yg berkisah sebab dah biasa segala keperluan isteri yg buat.

Abang kalau kerja outstation kakak juga yg kena kejutkan bangun pagi dari rumah... itu sebab tak mahu pergi kalau isteri tak ada...

Mimy Hamid said...

aku pun izinkan sebab megat tak pernah halang aku ngan kawan pompuan tp tu la...lagi dah ada anak ni beb..dia yang tak nak...lg pun megat tak ramai kawan..yang ramai kawan ada lah aku hihih..so dia follow aku la

miloais milo said...

setuju nokkk....
kadang2 mereka juga perlukan ruang... masa utk depa dengan kawan2 depa...
tak kan nak berkepit ngan bini 24/7 aje...

Pelangi Mulus said...

tq..tq...setuju..setuju

Acik Erna said...

assalam kella..betul kata kella..lagi lama hidup dengan isteri..lagi sisuami tk mau pergi sendiri tanpa isteri dan anak2.

Kella said...

Kakcik: yupp saya setuju dengan kakcik! memang pun.. kan? suami yang nak kita selalu bersamanya.. mesti sayang kat kita lah kan? hehehe =)

Kella said...

kak zakie.. ouhhh hows sweet la suami kak zakie.. kita kena banyak belajar lagi cara untuk ikat hati suami kita.. semuanya positif belaka kan kak.. =)

Kella said...

Mimy: haah la kan.. ko lagi ramai kawan.. aku tahu kau selalu hangout dengan kengkawan.. kita megat sangat sporting kan mimy..

Kella said...

Miloais: ya kak.. betull... beri mereka ruang..insyaAllah nanti dia juga tak akan berkira dengan kita kan.. =)

Kella said...

pelangi mulus: kan? kan ? kan? =)

Acik Erna: itulah.. moga moga kita dengan suami pun kekal lama juga.. insyaAllah...

anaa said...

memang betul Kella, bukan kita tak bagi, tapi dia orang yang suka kepit bini kesana kemari.. sekurang2 nya ada la orang nak tolong kemas beg.. heheh..

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker