Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, November 23, 2009

Kek Simple












Kek yang sangat simple, khas untuk Encik B saya! hehehe.. My Mr b!
haritu makan kek kat carefour sangat sedap katanya, so aku cuba buat,
walaupun tak sama dengan yg itu, yg itu lagi sedap..
takpe, nanti aku cuba carik lagi resepi untuk kek sedap.. spesel untuk babe..
aku suka kek choc sesangat! tapi dia tak suka sangat la pulak.. tu yang dah lama tak buat kek choc! kalu buat pon aku makan sengsorang je.. bawak pi ofis gak..
Kek ini buat 1 adunan je, so, lagi satu tu aku pelbagaikan, koko n kuning, cam boring je kuning semata, yg kuning tu khas untuk suami tersayang..
apa lagi selebihnya bawa pi ofis.. diorang kata sedap? heheh tengkiu..
b kate? b pun kata best... hmm ok lah tuh...
resepi mudah je
1 buttercup
2 cwn teppung (tepun kek lagi bagus)
1 cwan gula ising
4 biji telur
1 sk esen vanila
1/2 sk baking powder
1/2 sk soda n cream of tartar
cara:
pukul mentega n gula ( b tolong pukul mase ni, hehe tengkiu..)
masuk telur setelah adunan tadi kembang,
pukul lagi ( asyik memukul aje! hihihi)
masuk segala nya..
pukul lagi! (kesian..)
so, bila dah sebati, masuk dalam acuan lah..
Untuk kek belang tu pula,
asingkan 1 mangkuk untuk perisakan coklat, kemudian masukkan selang (bertindih) 1 sesenduk ke dalam acuan, adunan coklat dan kuning tu tadi..
so jadilah belang2.

sekian resepi kali ini. (ayat poyo)

"selamat mencuba''

2 comments:

Mimy Hamid said...

nak buat!!!!!

kella said...

buat weh! senang giler!! ko buat yeh!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker