Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, November 9, 2009

Ayam Masak Lomak Cili Padi versiku


My babe kate... unexpectation sedap!


tgok muka dia pada mulanya cam nak tak nak jer mkn..
siap dengan 'senyum misteri'nya yg macam senyum sinis tuh!
yelah.. mesti dlm fikiranya tu, cam hampeh2 je mskn aku nih..
hmm.. tapi Alhamdulillah..
berkat baca Bismillah..doa bagai.. jampi serapah bagai..

jadilah Masak lomak nie..
Alhamdulillah... syukur...


buat ni dengan sayur kangkung goreng cili!
Alhamdulillah.. habis semuanya, takdek ler membazir...



Resepi untuk Masak Lomak:

-Ayam
-bwg putih seulas je yg kecil
-bwg merah/besar 4-5 ulas
-cili padi yg merah /hijau 5-7 tgkai (aku siap buang bijik nya jugak! takmo pedas2)
-kunyit idup / kunyit serbuk 2 cm
-serai 4 btg
-halia siiikiiiittt je!
-santan
-Air

senang je caranya!
tumbuk semua bwg, cili, kunyit, halia dan juga serai di ketuk,
gaulkan bersama2 dgn ayam tadi (dlm periuk dgn api perlahan)
serasi-serasikan ayam bersama bahan tadi atas dapur, tambah sedikit air, kemudia tutupkan, biar selama 5-10 minit..
Bila agak2 ayam tu dah pejal.. masak..
masukkan santan
garam secukup rasa...
dah siap!

Alhamdulillah...


No comments:

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker