Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, September 16, 2009

2,3 Biskut Raya Lagi!

~ ya! lagi 2 jenis biskut raya telah siap! Biskut cornflakes tu memang leh kata tradisi le ,.. dari aku kecik lagi mama aku dah uat biskut nih! sampai ler skang aku tetap juga nk biskut nih! sedap dan rangup! 1 lagi biskut ialah biskut oat 'cuba-cuba' hahaha.. tengok resepi dari plastik koker oat! tak tahu nak bentuk2 camna.. aku just potong2 ngan pisau je... n tauk coklat cair kat atas...
jenuh le jugak sebenarnya nak bentukkan coklat kat atasnya tuh! ntah apa2 bentuk je yang jadi!
hentam saja la.. ~

~nak resepi biskut cornflakes tuh? resepi my mama...~

Biskut Cornflakes

1 cwn mentega/ butter
1 cwn gula
2 cwn tpg gandum
2 biji telor merah
1 cwn tpg custard
1cwn tpg jgung
cornflakes- ikut suka 2-3 cwn
esen vanila
coklat rise- sbg hiasan..

caranya; mcm besa, pukul gula n mentega + telur+ pukul lagi + esen vanila + tpg gandum + kastard + tpg jgung + cornflakes yg telah di hancurkan pakai tangan..
-kemudian acukan lah dlm cup, taknak pakai cup pun takpe... tabur coklat rice atas tu..
-sedia untuk di bakar..

aku memang suka resepi2 yg sukat pakai cwn! senang...

Kak Zi.. apa lagi ... amik ler resepi...

2 comments:

Mimy Hamid said...

tepung lelebih kat umahbyk tu..aku ingat nak tiru resepi cornflakes ko ni..sempat ke ni oiii

kella said...

sempat la weh... sangat senang buat nih! rangup giler! merembes giler.. hahahaha

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker