Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, September 1, 2009

Till We Meet Again..

Hujung minggu lalu..
aku berseorangan sahaja balik kg! without b!
waaa... b kena keja!!
memang la berat hati ni sebenarnya nak balik sengsorang..
tapi sebab itu shj la masa yg boleh balik, plus, b pun minta aku blik gak, kalau diikutkan, dia pun nak balik, memg plan dah lama.. tapi dia ada mesyuarat pulak!
so tpaksalah.. jugak... bpuasa tanpa b..

di kg malam ptama tu, nenek aku buat tahlil, untuk arwah chek , panggil org buka posa di rumahnya..
tak sempat nak snap pic, masing2 bz...
Kami buat ayam bakar, daging kicap, solok lada, kuih akok, puding jagung, buah tembikai...
untuk jamu org tahlil buka puasa...

hari ke dua baru kat umah ma & pa!
hmm... kat bwh ni antara gambar yg sempat di snap mase bukak pose kat umah!
ada kari ikan, daging goreng, ayam percik, telur asin, mee goreng, laiceekang, popiah, pisang sira! ape lagi eh.. dah lupa.. byk sungguh lauk.. maklumlah.. semua pun balik, tu yg byk tuh! cuma Alang n B aku jer takdek!

Mee Goreng tu aku uat tuh! dah lama tak buat nih, tapi atas pmintaan Achik, aku buat jer.. dulu sebelum kawin slalu buat nih! adik2 aku suka pulak mee goreng aku nih! hooo.. kalau aku buat, harusla byk lauk! tgok jer le dlm pic tuh! siap ayam, daging segala! jgn lupa limau nipis.. penyedap rasa! wallaaa... sekali rasa! perrghh... marvelousseee! b aku kureng mee2 ni, tu pasalla aku x penah buat pun pas kawin nih!

*********************************

Pisang Sira itu adalah wajib di bulan posa nih! wlaupun ringkas, tapi sedap! rindu betul nak mkn ni.. rezeki lah mama buatkan! dia memang tahu sumer orang suka! tambahlagi kalau letak dlm peti ais... mkn sejuk2.. gulpp!

*********************************************
satu lagi resepi best ialah , 'kari pecah kepala' mama!
kesedapan yang teramat sangat sampai rase cam nak pecah kepala! hahaahaa..

hari nak balik, papa memang kerja, tapi dia balik gak sekejap, jumpa kitorang! pastu, sempat jugak dia buatkan Ikan bakar nya yg sgt sedap tu! bawa bekal untuk aku n Ayu! Ikan Bakar papa memang favorit semua orang! aku ingatkan dah tak dpt nak merasa... tapi sempat gak dia buatkan sblm kami balik! tengkiu pa! memang sedap!
***************************************
sebelum balik sempat bersnappy! papa takde, dah pegi keja balik!
kami tak sempat juga nak buka posa kat KL! Jln taklah jem sgt! cuma memang byk keta! ingatkan sempatlah buka dgn b kat umah tu.... buka dalam keta jer ler...

MIszz n love u all... till we meet again!

No comments:

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker