Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, January 16, 2013

Pertama 2013

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat teman teman yang sedang membaca entri ini..

fuhhhh..... 
baru nak update, dek kerana macam2 hal berlaku kat blog ni.. sampai pasword pun lupa sebab asyik kena tukar! tu lah pasal..
Waahhhh...
Dah masuk hari ke 16 pada tahun baru 2013 nih!
ya... Selamat Tahun Baru 2013! 
kahangatan masih terasa.. walaupun dah suam suam kuku ya...

Umur makin meningkat itu sudah pasti! alah.. apalah ada pada umur ya.. cuma angka2 yang berubah setiap kali tahun silih berganti.. ;p (ye lah tu.. )

Age Warning Symbol Clip Art

uihh.. jalan raya makin lebat dengan kereta kereta! jammed sana sini!! teruk gilerrrr.... 
menjadikan manusia bertukar watak mula memandu kereta! haha..

Azam tahun baru pun muncul semula..
samada azam tahun lama dah selesai atau belum atau sedang berjalan..
masa tetap berjalan terus...
Azam tahun baru mesti ada termasuk mahu lebih masyuk.. mahu lebih bau bau wang.. lai lai..

 apa pun...

satu yang pasti...

yang takkan dapat kita kejar lagi.. ialah Masa...


dan yang kita takkan dapat nak elak ialah Mati..


semakin hari.. kita semakin menghampirinya..
samada suka atau tidak.. kita tidakmampu untuk memberhentikan masa walau sesaat..























Ya ... Demi Masa..
Sesungguhnya Manusia dalam kerugian
kecuali orang orang yan beriman, dan membuat kerja kerja kebaikan,
dan saling berpesan kebenaran dan saling berpesan untuk bersabar.
~surah al'asr~

lakukan yang terbaik untuk setiap saat yang kita ada sekarang
danjadikan pedoman atas apa yang telah berlalu semalam
dan masa yang telah berlalu itu juga telah benar benar mengajar aku...



Sungguh,
Mencari keredhaan yang kita sendiri tidak pasti apakah seseorang itu redha atau tidak
dan dalam pencarian yang tidak pernah cukup dan  tiada penhujungnya itu...
kita akan jadi penat dan letih..

Lebih baik mencari keredhaan Allah!
Pasti Allah tidak akan mensia siakan kita
bertaut, pegang kuat kuat..hanya beriman kepada Allah..
Astaghfirullah.. diriku sendiri sendiri sentiasa mencari pengharapan yang tak pasti..
:'(
semoga kita sama sama mengharapkan hanya padaNya Allah..

ingatan terutamanya pada diriku sendiri yang sentiasa alpa dengan duniawi..

Jumpa lagi ya teman teman..
walaupun tidak ada kepastian apa apa tentang esok..
tapi,
kita masih boleh berharap, percaya dan berdoalah..
moga hari hari yang mendatang menjadi yang terbaik..
dari hari hari yang telah berlalu..

InshaAllah...


bloglist juga sedang dikemaskini, maklum telah dihilangkan semuanya gara gara serangan cacing jahat tempoh hari..





2 comments:

munna said...

semoga tahun ni lebih baik dari sebelumnya

Ann Ishak said...

semoga tahun ini adalah lebih baik dari tahun2 yang lepas...inshaAllah

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker