Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, July 2, 2009

Pizza Hot !!



Iyer ye... another entry pasal masakan aku... bukan per.. nak cuba try test power... ritu dah pi belajar buat roti kan... smntara ingatan masih fresh... keinginan mbuak buak.. bhn2 pulak dah ada.. (lebih buat roti keras ritu).. so just do it..!

bak coretan kata hubby aku dalam buku 'Resepi Roti' yg dibeli hari tu..

" buatla selagi mahu..." (cam tahu2 jer rajin aku nie bermusim...)

Nampak Pizza kat atas tu.. ? sekali buat 2 pulak! aku tak tahu ape ke nama Pizza nie..

tapi yang penting, yg bulat tu exactly cam Italiano pizza.. dan yg satu lagi agak Malaysianese..

Pizza bulat tu 'Cheesee Sosej Pizza' dan satu lagi, 'Kari Ayam Pizza' ... geee... boley?

~ doh yg siap atas Pizza Pan~

~Sedia untuk dimasak..~


~tarra.. dah masak..still hot!! fresh from oven..!~


~melting cheezee~


~Pizza Kari Ayam..~

Nak share dengan korang la resepinya!

ROTI PIZZA

-untuk rotinya tu.. resepi dohnya adalah serupa dengan resepi Shanghai Bun, seperti dalam entry aku yg lepas ' Roti Sedap Yang Sihat ' so boleh la refer situ untuk rotinya.

Toppingnya;

SOSEJ PIZZA

- Aku pakai Sos Piza yg untuk buat Spageeti tu juga. Tapi sos Cili pun boleh..
- 2 Keping Sosej
- Tomato potong dadu
- Capsium/ Lada Benggala potong dadu
- Cendawan Butang
- sedikit daun Pasli n Oregano untuk rasa sebenar Pizza.. (huuu...)
- Mayonis, Cheddar Cheese,
- Mozarella Cheesee (ini tabur atas sekali, Chesee nilah yg buatkan pizza tu nampak bertali-tali bila angkatnya..)
-Bahan2 nie.. tabur jer semuanya atas doh yg telah disediakan atas pizza pan tu..
-sedia untuk bakar..


PIZZA KARI AYAM

- Aku buat kari ayam, ada lebih2 kari tu, racik2 kan isi ayam tu tambah sikit kuahnya dan, bubuh jer atas pizza tuh! (hahaha.. senang kan?)boleh juga pakai kari ayam segera yg ada jual dalam tin tu..
- Lada benggala (potong dadu)
- Bawang Besar (potong dadu)
- Cendawan Butang
- Mayonis dan Sos Cili
- Cheddar Chesse & mozarella cheese

Sebenarnya bahan2 untuk topping ni boleh dipelbagaikan mengikut selera dan citarasa sendiri.. letak lagi banyak bahan2 lagi sedap...

Aku bawa pi ofis.. (sudah tentu la kan..) sebab cam bnyk jer kan..
Biasalah kan..diorang mesti kata sedap punya! hehehe..(itu kata diorang la..)
ada Kak cakap roti ni lebih lembut dari yg dulu.. hmm iye lah kak.. dulu tak reti, pakai hentam kromo aje.. well.. practise make perfect

ada cakap roti aku manis sket, so kurangkan manis..! haaa.. itu aku setuju! memang betul!! aku terlebih gula! terlebih sukat! tu yg aku perisakan byk cheese dan mayo! hehe.. cover la siket rasa dia.. tapi mungkin akak nie dia punya deria rasa lebih sket.. tu yg boleh tangkap rasa tu..
hehehe anyway..thanks so much fo d comments..

komen dari suami tersayang? balik kerja baru sempat bagi dia rasa..ada simpan untuk dia.. of course..
Aku dok kat dapur.. suspen jugak nk dengr komen dari dia kat luar tu....!
"haa... macam ni lah...sedap..roti dia lembut.. baru la betul.."
(ngeh..ngeh..ngeh.. aku tsenyum jer sengsorang..)
" cuma ..."
(erkk?)
" roti dia cam manis sket eh?...."
(hmm aku dah agak.. dia mmg dpt rasa nyer! ")


(hmm.. sedap tak sedap ke.. haa... tinggal 1 slice lagi nie... mau ka??)

5 comments:

Mimy Hamid said...

sukeeeeeeeeee entri ko...marvelous...malatops...ko mmg rajin nyah...ko tau semua ko nya resepi aku print letak kt fridge...bila la aku nk buat yer...hahaha

kella said...

mimy! nanti aku mesti buat lagi! nak bagi ko rasa lak! tengok gambar kotla marvelous! tapi takut gak tang taste tu.. hehehe

Mimy Hamid said...

aku tgk dh tau taste...baek punyaaaaaaa

kella said...

hmm....tengkiu in advance.. ini memang konfem aku kena bawak gak ah nie.. bg ko rase... huhu..

Anonymous said...

Akak dah rasa...it taste good,delicious,marvelous!
Hhhhmmm hingga menjilat jari...
Kalau makan sikit, mesti termimpi2 nak makan lagi...

Mas,jgn lupa bawak utk kitorang lagi yer...


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker