Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, February 13, 2012

Rezeki dari Allah

Setiap manusia ada rezekinya masing masing..
tak perlu diragui..
tak perlu berdengki dengan setiap rezeki orang lain..
Allah itu Maha Adil...
Maha mengetahui segala galanya yang terbaik untuk hambanya..

tak perlu juga kita kedekut dalam perkongsian ilmu..
kerana setiap ilmu yang kita ada..
setiap kepandaian yang kita ada ini adalah dari Allah .. milik Allah jua..
tak perlu rasa takut orang lain akan mendahului..dek kerana ilmu yang dikongsi..
kerana setiap perkongsian yang baik ada ganjarannya dari Allah..

rezeki itu bukan dari sesiapa yang tentukan..
tetapi dari Allah semuanya..

sharing is caring..

selamat malam... =)

14 comments:

kakcik said...

Apa yang kita ada semuanya milik Allah jua adanya. :)

LYAfrina said...

btl tu..rezeki dtgnya drp allah swt.. cuma kita sbg manusia msti berusaha nk memperolehinya.. n.. mana y dikurniakan rezeki lebih x kira drp apa segi pon.. blhla bkongsi sesama mereka y memerlukan..walaupun sekadar ilmu

Acik Erna said...

assalam kella..hati manusia sussah diduga kella..kadang2 depan baik..belakang lain

Diela Zaimi said...

setuju dgn kella... ;)

:: Mrs.Eady :: said...

nice :)

Kella said...

Kakcik: milik Allah jua... =)

Kella said...

Lya: betul tu lya.. itu lah yang dimaksudkan.. tima kasih lya.. =)

Kella said...

AcikErna: yelah.. hipokritosss.... macam macam kan.. hmm

Kella said...

Diela: terima kasih diela! sama sama kita ya! =)

Mrs eady: thanks... =)

wan nurul hezrina said...

cariklah rezeki yang halal=)

cun09 said...

SALAM KELLA...

Kita hanya diberi pinjam...tp masih ramai yg tak malu...itu aku punyee...

**moge adik sihat**

@cu SaYaNg said...

sekelip mata saja Dia boleh tarik semua rezeki yang Dia bagi pada kita :)

Hans said...

yups
betul2
kalau dah memang itu rezeki kita insyaallah pasti dapat punya :-)


P/S : Nak Minta Tolong Bantu Hans Menang iPad 2

http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html

eiza said...

rezeki ada kat mana-mana...

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker