Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, February 16, 2012

Bila Balik Kampung..

 Assalamualaikum,

Semalam dah citer pasal sarapan kan?

hari pun ada sikit sikit kaitan nya sarapan.. hmm makanan lagi!.. ;)

minggu lalu lalu.. masa cuti maulidur rasul 4 hari.. aku balik ke kampung..
dan tentu tentu pepagi hari aku akan mencari nasi berlauk!
entah kenapa.. nasi berlauk kat kampung ni.. memang tak sama dengan kat bandar ni..
bila balik kampung nenek ku..
pagi pagi bangun..
sejuk..
tenang damai je..
apa lagi.. terus ingatan pada makan nasi berlauk makin membuak buak...

=)


~ nasi berlauk ayam bakar ni memang marveloussss.... RM 3 sahaja.. lalala...~

 ~ Nasi Kerabu daging bakar??! oh no no no... sedap sengoti weh.... tigo riya jah jugok.. hehehe~

 
~ tu dia muka orang baru bangun tido kena makan nasi??
 hehe.. tapi dia dah makin membiasakan diri dah.. kat belah pantai timur sini, memang pagi pagi makan nasi!
tapi b sendiri memang tak boleh menolak dan akui.., Nasi berlauk ayam bakar itu memang sangat sedap katanya!!! heheh.. kan?!



Sepetang pula.. berjalan jalan di pekan Mace..

~ pekana laksam kuah lemak! ishh ishh ishhh...... pekat molek kuahnya.. mengalir dalam mulut sambil mengunyah laksamnya dan mekar terasa ulamannya daun kesum dan taugeh yang rangup.. ishh ishh ishhh.. wallaaa....
(telan liur pula aku masa menaipnya nih!!)


~ oh yang ini memang feveret sepanjang zaman ku... Akok! 
kalau balik kampung tak makan ni.. memang menyesal tak sudah la weh..
sekarang ni jarang jumpa akok yang guna 'nise' (manisan gula merah tu) selalu jumpa yang gula je, tu kaler dia cam putih2 je tak perang..
sekali dapat akok kaler perang yang kedut seribu nih! 
perrrhh.. tak boleh berhenti weh.. sedap sungguh! tak manis sangat.. sedang sedang molek je rasanya..  (gulp!! telan liur lagi..)

~ dan.. paling tak sah kalau tak pekena Nasi Ayam Mama!! ini ialah nasi ayam tersedap di donia!!!! dimasak dengan  penuh perasaan  kasih sayang.. aku dapat rasainya..! i love u mama!!! bila nak rasa lagi nih!! huuu..


ok.. cukup takat ini dulu la..
aku pun tak dapat nak tahan dah ni..
sib baik dah dekat lunch hour..

dah dah.. jom pi makan jom!!

=D

12 comments:

KhaiZa said...

ooooiii.. murahnya.. kalau kat sini tak dapat RM3.00 ni

miloais milo said...

sedapnya sarapan macam tu....
tak heavy ke beb???
kalo iols mau lepas sarapan mengantuk balik tu....

CT NoArIzAh ArIs said...

Dalam byk2 gambar tukan cuma laksam tu je akk lum boleh telan yg lain tu akk leh bedal sampai licin pinggan mangkuk..hehe..

eiza said...

murahnya!!!klau kat sini dah boleh cecah rm5!...

kakchik@ella said...

Nasi Berlauk, Nasi Kerabu, Laksam, Kuih Akok ~ Owhhh .. semua feveret KC. ni yg rasa nak balik kg jugak ni. hihihi.

nabilah_2908 said...

Ya Allah..semakin lapar saya jadinya....huhu... ;)

Nadine said...

ok, lepas ni takleh bukak blog kella slalu. hancus diets.. :P

p.s: i br tau u org pantai timur..hehee

Kunang-Kunang said...

Memanglah kan, balik kampong semua makanan kita nak makan.

Yerlah makanan ditempatlah walaupun ada tapi tak serupa terutama dari segi rasa.

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Suka nasi kerabu ... kat Bangi, ada restoren namanya Restoren Nasi Berlauk

Hanih Borhan said...

Laksam Kuah Lemak!!!

cun09 said...

salam kella


sedapnyeee nasi ayam...

**dokleh tengok nasi ayam ...fobia**

wan nurul hezrina said...

shedapnya.semua aii sukooo

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker