Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Friday, September 12, 2014

Hari Raya 2014 dah lepas...

Bismillah..
Assalamualaikum
Salam Jumaat sahabat sekelian..
Tgok tajuj atas..
Ye laa..
Mana boleh tiada cerita raya 2014 di belog ini..
Dah nak masuk raya korban dah..
Baru mau update kaa.. hehe
Alhamdulillah masih ada kesempatan..

Hari raya tahun ni bersederhana sahaja..
Dapat jumpa kaum keluarga dua2 belah pihak..syukur..
Masih diberi peluang dari Allah untuk menikmati kebahagiaan duniawi... bersama keluarga..

Di kala kita bergembira juga..
Terdapat rakan2 kita yg tidak bernasib baik..
Peperangan di Gaza cukup menyentap sanubari...
Kempen boikot di teruskan walau pun kini peperangan telah dihentikan..
Namun doa perlu diteruskan...

Di kala kita sebak mengenang nasib rakan2 di  Gaza dunia dikejutkan juga dengan berita pesawat Malaysia MH17 yg ditembak jatuh di Ukraine..
Masa tu aku dikejutkan oleh adik untuk persiapan sahur...
Buka tv.. mmg berita itu sedang hangat diperkatakan.. 
Seakan percaya atau tidak..
Pada mulanya aku berfikiran ianya berita yang tidak sahih!
ditembak jatuh??? jauh di negara yang sedang bergolak pulak tu?
mengapa, bagaimana, siapa.. kenapa..??? semua persolan bermain di minda ketika itu..
ya Allah.... sedih...
tidak selesai lagi tragedi HM 370..
timbul berita menggemparkan dan menyayat hati MH17
berat mata memandang.. berat lagi bahu yang memikul..
Allah semestinya lebih mengetahui segala galanya..
Ujian buat kita keseluruhannya rakyat Malaysia sebenarnya...
Allah uji kita..
Allah buka mata kita..
Allah beri petunjuk..
suruh kita sedar..
suruh kita bersatu
suruh kita berfikir..
kerana..
Allah sayangkan kita..

In Sya Allah..
sama sama kita buka mata.. buka hati..
Semoga Allah berikan kita kebaikan dunia dan juga akhirat.
Aamiin.

yaaa.. raya aidilfitri dah lama abis... dah nak tiba raya haji dah pun..
=)




6 comments:

Zafira Nabilah said...

Hye Kella...

Tahun ni tahun yang agak sukar tuk Malaysia kan.. :)

Kakzakie said...

Tiada yg lebih membahagiakan selain adanya keamanan dan kedamaian. Itulah raya yg indah. Berbanding saudara kita nun di sana walau perang dihentikan namun akibat itu semua hingga kini mereka masih tertekan.

Rohani Hashim said...

Akhirnya...mas hapdet kikiki. Nanti hapdet selalu mas.

Kella said...

Zafira: iya.. memang sangat2 tuff.. kita diberi peringatan.. sama sama kita

Kella said...

kak Zakie: betul kak.. alhamdulillah atas segala nikmat yang Allah beri ini.. hargai dan syukuri..

Kella said...

Hanny: iya hanny.. ini semua sebab hanny laa... betull seriuss pasal hanny la gigih juga ku update kan..
tq hanny... =)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker