Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, May 30, 2013

Kembali Bersiaran ~ Keajaiban

Assalamualaikum,

apa khabar sahabat blogger semua..
semoga semua sihat walafiat..

hari ini aku nak kongsi keajaiban aku berpuasa..
ini terjadi kepada diri sendiri sebenarnya..
sekarang kan bulan Rejab.. molek benar untuk berpuasa sunat..
mama pun dah acap kali mengingatkan aku.. untuk berpuasa sunat bulan ni..

aku sebenarnya memang rasa mustahil kot untuk aku berpuasa sunat buat masa sekarang ni..
sebab aku baru2 ni kan tak sihat..
kemudian penyakit baru pun baru dapat ni.. gastrik..
so aku hari hari pun kena amalkan makan.. makan tepat pada masanya!
kena makan! tak boleh tak makan.. huhu.. badan macam dah naik je...? huhu..
seawal pagi kan.. aku mesti kena makan..
kalo tak.. perut aku akan semacam.. mula la badan pun lemah gemalai..
tangan terketar ketar... lapoo...
ubat pun kena makan selepas makan..

tapi semalam...
aku teringatkan hari ini hari khamis..
isss... nak puasa sunat la..
baik la.. aku set jam untuk bangun sahur..
dengan lafaz bismillah.. aku berniat untuk berpuasa hari ini..
aku set jam kul 430... untuk sahur
tapi bila aku tersedar pagi tadi adalah jam 5.15 pagi..
bila aku tersedar tu.. aku kata dalam  hati, oohhh awal lagi ni... 
nak lepak golek2 dulu..
tak teringat kata aku nak bangun sahur nih! oii

bila awal pagi tadi je..lepas solat masa tgh siapkan sarapan suami..
baru aku teringat yang aku niat nak puasa la hari ni..
mungkin pagi tadi Allah kejutkan aku untuk sahur la !
uuhhhhh...
macamana ni nak posa ke tak ni...
tapi aku dah niat.. rasa bersalah pula..
tapi aku juga tak bersahur.. dapat kah aku bertahan..
nanti jatuh sakit pula..
ubat pun nak kena makan ni...
uhh...
tiba2 duk pening fikirkan hal tu kat dapur tadi, sambil kat tangan tgh standby nak makan madu lebah..

okeh!! aku set..
puasa aja!
teruskan sahaja.. kalau aku tak larat sangat... boleh berbuka... =)
Aku doa.. semoga Allah berikan aku kekuatan hari ini untuk berpuasa!
semoga aku mendapat rahmat dan kebaikan berpuasa pada hari ini..
Apa yang terjadi.. Allah lebih mengetahui segalanya..

dan Alhamdulillah..
rasa sangat lain tau kawan kawan...
ini lah keajaiban yang aku rasakan itu...
aku lansung tak rasa kelaparan!
perut aku tidak beronar..
kepala tak terasa pening2..
kuasa Allah.. :')
kalau tak aku dah menggigil nih!
terketar ketar mencari makanan....
namun,
tangan aku pun masih kuat untuk menaip.. jari jari pun laju je menari di papan kekunci ini.. =)
Alhamdulillah... syukur...

Itu sahajalah cerita aku untuk hari ini...
mungkin ini hanyalah cerita biasa biasa sahaja buat mereka yang tidak mengalami masalah seperti aku.. =)
tapi bagi aku... ini ialah satu keajaiban kekuasaan Allah..
aku yang merasainya dan aku yang mengharunginya... :')

Terima Kasih Allah...
(moga aku tetap kuat... hinggalah berbuka nanti..segala kebaikan dari Allah lah jua.. )

Subhanallah.. Walhamdulillah.. Walaa ilaa hai'llallah... WallaahuAkbar..





5 comments:

faraherda.razalan said...

Mcm ne pun, klu pose...sahur tu lebih baik ye? Heheheh....

Jaga diri.

Kakzakie said...

Jujur ni Kella, kakak pun ada gastrik tapi alhamdulillah kakak tak skip ubat kalau kakak tak puasa tapi kalau kakak puasa kakak skip dah alhamdulillah boleh puasa setiap isnin/khamis - cuma selepas berbuka makan ubat sebelum solat maghrib. Jangan takut Allah memelihara kita.

Kella said...

fara: haah.. betul.. sahur adalah terbaik.. kalo dah terlepas tu yang jadi isuu... hehe.. tq singgah sini.. =D

Kella said...

KakZakie: terima kasih kak..ya Alhamdulillah.. masih kuat lagi ni.. syukur... tp nak kena remind diri sendiri juga.. nanti berbuka biar bersederhana...
lama tak puasa sunat dek ketidaksihatan yang melanda..

Kesuma Angsana said...

KA pun ada gastrik.. tapi sahur kenalah !

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker