Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, April 7, 2009

Fara Fauzana di Kelantan

(topik cam gimik je lebih?? hehehehe)


Sememangnya dah lama iklan ni kat Kelantan, sejak Tok Guru mengenengahkan Isu bertudung walau pada papan iklan! so, actually my hubbylah yang begitu teruja melihat iklan2 espeacially artis2 yang sedia maklum tidak bertudung dan juga pada wanita omputih! sibuk kami dok check, samada mereka betul bertudung atau cuma adobe or super imposed aje.. yang Fara nie, nampak cam real.. ada iklan susu , Vanidah Imran pun cam real..ok lah tu..


Pastu hampir keseluruhan premis di Kota Bharu ada tulisan Jawi di papan tanda perniagaan.. tak kiralah premis tu milik org cina atau india! masing2 mesti ada Jawi!
deep down..bangga aku sebenarnya..
Pastu bila kita bckap dengan mereka (chinese or indians), mereka memang ckp loghat kelate..
aku mula2 dengar tu.. terngangaaa aa la jugak! tak sangka pun ada...
makcik aku kata, tu dah perkara biasa..

sebut pasal jawi..terpikir plak aku.. betapa terpinggirnya kita dengan tulisan itu! (siap ada perdebatan lg ttg isu tulisan ini!- kecewa pulak melihat kaum lain senang2 mperlekehkan ttg Jawi kita ni!) kalau zaman skang nie.. harap org zaman2 dulu jer la yg begitu paham dengan tulisan jawi nie.. akhbar pun dah takda lagi.. harapkan sisipan dlm akhbar Utusan je..

Aku plak, boleh la paham siket2 dengan tulisan jawi nie.. dulu2 kan ada kelas agama yg mengajar tulisan jawi, kelas agama pun ada kan? tapi tak tahu la skrg ni msh ada lagi ke tak? ade ke? (isu tlsn Jawi ni juga menjadi topik komentar aku dengan b aku!)

hmmm... Jika cina bangga dengan tulisannya, India juga dengan tulisannya tersendiri, nah, mengapa tidak kita! dengan tulisan Jawi kita?

cammon laa...

No comments:


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker