Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, September 25, 2014

SMILE

Assalamualaikum...

Lets smile..
Mari senyum...
Dan sebarkan kegembiraan untuk semua...
Senyumlah dari hati...
Dunia mu berseri. ..


Sunday, September 21, 2014

Tat Keju Beri Biru

Bismillah...
Ianya ialah Blueberry cheese tart...
Wajah cantik ramai tertawan
Mungkin kerana rasanya yg menawan
Namun hati hati semua kawan kawan
Jangan sampai kena sawan..
Astaghfirullah.... itu la akibatnya nk samakan yg belakang... pantun la konon.. maaf jgn ada yg terasa ya..

Sedang buat chese tart ni...
Tempahan dari sahabat..
Lama x kemaskini pasal cheese tart ni..
Boleh la kita kongsi gambar2 si gebu ni..


























Alhamdulillah..
Buat dari hati penuh kasih sayang ni..

Terima kasih..
Setakat ini dahulu..
Ada jiran tekan loceng...
Ni mesti nk kasi makanan..
Hahahaha... penuh harapan je.. huhuhu. .

Wassalam...

Friday, September 19, 2014

Terharu dan terima kasih...

Bismillah...
Terharu je.. bila buka belog tgok ada kawan2 komen
Belog ini masih lagi dikunjungi juga sebenarnya...
Zafira Nabilah... Rohani Hashim.. kak Zakie adalah orang lama yg aku kenali sejak awal aku bergelumang dgn belog... dr dulu hingga kini.. depa sentiasa ada..
Ya Allah... hubungan ini Allah jugalah yg rancang dan atur... syukur..
Ramai lagi kawan2 blog lain yg dari dulu kenal sampai skrg masih ada...
Kak ayu.. mimy, akak KA , bitt , miloais, kakcik, fara, uncle, GB, k munna,k liza, KT... dan ramai lagi.. kenal di belog sampai leh jumpa2 di luar pun ada
Itu la hubungan di belog yg blandaskan keikhlasan pasti berpanjangan. .
Tp diri sendiri tu kena pastikan la.. kena nanya kabo kawan2 juge.. tak reti2  hmm.. hihihi..

Ni nk kongsi resepi..
Kasi kawan2 rasa... famly.. semua ckp sedap plak..
Ishh harap2 betul la.. hehe..

resepi ini terilham kerana, aku kan buat chochip kukiss..lepas tu, ada kukis2 ni raya hari tu yang pecah2 hancur.. lebih.. so fikir2 apa aja yang boleh dibuat nih.. ingat nak buat kek..
tapi dah alang2 hari tu encik abi minta buat puding untuk tetamu datang.. so.. apa lagi.. idea terus datang.. buat puding letak kukis laa.. apa lagi.. heheh3..
eh... ramai plak suka...
syukurr...
Allah campakkan perasaan suka itu ke dalam rasa hati hati mereka..

Nah.. cuba ya...

Ok.. terima kasih pada kawan2 yg sentiasa sudi dtg singgah sini.. =)
datang la sokmo...
(kena update sokmo la jugop wehh... )
U're da best..

Friday, September 12, 2014

Hari Raya 2014 dah lepas...

Bismillah..
Assalamualaikum
Salam Jumaat sahabat sekelian..
Tgok tajuj atas..
Ye laa..
Mana boleh tiada cerita raya 2014 di belog ini..
Dah nak masuk raya korban dah..
Baru mau update kaa.. hehe
Alhamdulillah masih ada kesempatan..

Hari raya tahun ni bersederhana sahaja..
Dapat jumpa kaum keluarga dua2 belah pihak..syukur..
Masih diberi peluang dari Allah untuk menikmati kebahagiaan duniawi... bersama keluarga..

Di kala kita bergembira juga..
Terdapat rakan2 kita yg tidak bernasib baik..
Peperangan di Gaza cukup menyentap sanubari...
Kempen boikot di teruskan walau pun kini peperangan telah dihentikan..
Namun doa perlu diteruskan...

Di kala kita sebak mengenang nasib rakan2 di  Gaza dunia dikejutkan juga dengan berita pesawat Malaysia MH17 yg ditembak jatuh di Ukraine..
Masa tu aku dikejutkan oleh adik untuk persiapan sahur...
Buka tv.. mmg berita itu sedang hangat diperkatakan.. 
Seakan percaya atau tidak..
Pada mulanya aku berfikiran ianya berita yang tidak sahih!
ditembak jatuh??? jauh di negara yang sedang bergolak pulak tu?
mengapa, bagaimana, siapa.. kenapa..??? semua persolan bermain di minda ketika itu..
ya Allah.... sedih...
tidak selesai lagi tragedi HM 370..
timbul berita menggemparkan dan menyayat hati MH17
berat mata memandang.. berat lagi bahu yang memikul..
Allah semestinya lebih mengetahui segala galanya..
Ujian buat kita keseluruhannya rakyat Malaysia sebenarnya...
Allah uji kita..
Allah buka mata kita..
Allah beri petunjuk..
suruh kita sedar..
suruh kita bersatu
suruh kita berfikir..
kerana..
Allah sayangkan kita..

In Sya Allah..
sama sama kita buka mata.. buka hati..
Semoga Allah berikan kita kebaikan dunia dan juga akhirat.
Aamiin.

yaaa.. raya aidilfitri dah lama abis... dah nak tiba raya haji dah pun..
=)




Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker