Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, July 31, 2013

Wordless Wednesday ~ Biskut Raya

Assalamualaikum. . Lama da tak ber wordless.. meh layan..



















Alhamdulillah.. masak dari hati.. mask dengan iman...

Lailatul Qadar

 Assalamualaikum,

kita telah tiba di hari hari terakhir Ramadhan..
Ya Allah begitu cepat masa berlalu..
Moga kita semua dapat lakukan yang terbaik untuk dapatkan begitu banyak juta juta juta ganjaran yang Allah ingin berikan ...

Mari lewati.. keistimewaan keistimewaan Malam lailatul qadar

7 Keistimewaan Lailatul Qadar 

Sumber dari:
www.rumaysho.com

Setiap muslim pasti menginginkan malam penuh kemuliaan, Lailatul Qadar. Malam ini hanya dijumpai setahun sekali. Orang yang beribadah sepanjang tahun tentu lebih mudah mendapatkan kemuliaan malam tersebut karena ibadahnya rutin dibanding dengan orang yang beribadah jarang-jarang.
Edisi kali ini kita akan melihat keistimewaan Lailatul Qadar yang begitu utama dari malam lainnya.

1- Lailatul Qadar adalah waktu diturunkannya Al Qur’an
Ibnu ‘Abbas dan selainnya mengatakan, “Allah menurunkan Al Qur’an secara utuh sekaligus dari Lauhul Mahfuzh ke Baitul ‘Izzah yang ada di langit dunia. Kemudian Allah menurunkan Al Qur’an kepada Rasulullah -shallallahu ‘alaihi wa sallam- tersebut secara terpisah sesuai dengan kejadian-kejadian yang terjadi selama 23 tahun.” (Tafsir Al Qur’an Al ‘Azhim, 14: 403). Ini sudah menunjukkan keistimewaan Lailatul Qadar.

2- Lailatul Qadar lebih baik dari 1000 bulan
Allah Ta’ala berfirman,
لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ
Malam kemuliaan itu lebih baik dari seribu bulan.” (QS. Al Qadar: 3). An Nakho’i mengatakan, “Amalan di lailatul qadar lebih baik dari amalan di 1000 bulan.” (Lihat Latho-if Al Ma’arif, hal. 341). Mujahid, Qotadah dan ulama lainnya berpendapat bahwa yang dimaksud dengan lebih baik dari seribu bulan adalah shalat dan amalan pada lailatul qadar lebih baik dari shalat dan puasa di 1000 bulan yang tidak terdapat lailatul qadar. (Zaadul Masiir, 9: 191). Ini sungguh keutamaan Lailatul Qadar yang luar biasa.

3- Lailatul Qadar adalah malam yang penuh keberkahan.
Allah Ta’ala berfirman,
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُبَارَكَةٍ إِنَّا كُنَّا مُنْذِرِينَ
Sesungguhnya Kami menurunkannya pada suatu malam yang diberkahi dan sesungguhnya Kami-lah yang memberi peringatan.” (QS. Ad Dukhon: 3). Malam penuh berkah ini adalah malam ‘lailatul qadar’ dan ini sudah menunjukkan keistimewaan malam tersebut, apalagi dirinci dengan point-point selanjutnya.

4- Malaikat dan juga Ar Ruuh -yaitu malaikat Jibril- turun pada Lailatul Qadar.
Keistimewaan Lailatul Qadar ditandai pula dengan turunnya malaikat. Allah Ta’ala berfirman,
تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا
Pada malam itu turun malaikat-malaikat dan malaikat Jibril” (QS. Al Qadar: 4)
Banyak malaikat yang akan turun pada Lailatul Qadar karena banyaknya barokah (berkah) pada malam tersebut. Karena sekali lagi, turunnya malaikat menandakan turunnya berkah dan rahmat. Sebagaimana malaikat turun ketika ada yang membacakan Al Qur’an, mereka akan mengitari orang-orang yang berada dalam majelis dzikir -yaitu majelis ilmu-. Dan malaikat akan meletakkan sayap-sayap mereka pada penuntut ilmu karena malaikat sangat mengagungkan mereka. (Lihat Tafsir Al Qur’an Al ‘Azhim, 14: 407)
Malaikat Jibril disebut “Ar Ruuh” dan dispesialkan dalam ayat karena menunjukkan kemuliaan (keutamaan) malaikat tersebut.

5- Lailatul Qadar disifati dengan ‘salaam’
Yang dimaksud ‘salaam’ dalam ayat,
سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْر
Malam itu (penuh) kesejahteraan sampai terbit fajar” (QS. Al Qadr: 5) yaitu malam tersebut penuh keselamatan di mana setan tidak dapat berbuat apa-apa di malam tersebut baik berbuat jelek atau mengganggu yang lain. Demikianlah kata Mujahid (Lihat Tafsir Al Qur’an Al ‘Azhim, 14: 407). Juga dapat berarti bahwa malam tersebut, banyak yang selamat dari hukuman dan siksa karena mereka melakukan ketaatan pada Allah (pada malam tersebut). Sungguh hal ini menunjukkan keutamaan luar biasa dari Lailatul Qadar.

6- Lailatul Qadar adalah malam dicatatnya takdir tahunan
Allah Ta’ala berfirman,
فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ
Pada malam itu dijelaskan segala urusan yang penuh hikmah” (QS. Ad Dukhan: 4). Ibnu Katsir dalam kitab tafsirnya (12: 334-335) menerangkan bahwa pada Lailatul Qadar akan dirinci di Lauhul Mahfuzh mengenai penulisan takdir dalam setahun, juga akan dicatat ajal dan rizki. Dan juga akan dicatat segala sesuatu hingga akhir dalam setahun. Demikian diriwayatkan dari Ibnu ‘Umar, Abu Malik, Mujahid, Adh Dhohak dan ulama salaf lainnya.
Namun perlu dicatat -sebagaimana keterangan dari Imam Nawawi rahimahullah­ dalam Syarh Muslim (8: 57)- bahwa catatan takdir tahunan tersebut tentu saja didahului oleh ilmu dan penulisan Allah. Takdir ini nantinya akan ditampakkan pada malikat dan ia akan mengetahui yang akan terjadi, lalu ia akan melakukan tugas yang diperintahkan untuknya.

7- Dosa setiap orang yang menghidupkan malam ‘Lailatul Qadar’ akan diampuni oleh Allah
Dari Abu Hurairah, dari Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, beliau bersabda,
مَنْ قَامَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ
Barangsiapa melaksanakan shalat pada malam lailatul qadar karena iman dan mengharap pahala dari Allah, maka dosa-dosanya yang telah lalu akan diampuni.” (HR. Bukhari no. 1901)
Ibnu Hajar Al Asqolani mengatakan bahwa yang dimaksud ‘iimaanan’ (karena iman) adalah membenarkan janji Allah yaitu pahala yang diberikan (bagi orang yang menghidupkan malam tersebut). Sedangkan ‘ihtisaaban’ bermakna mengharap pahala (dari sisi Allah), bukan karena mengharap lainnya yaitu contohnya berbuat riya’. (Lihat Fathul Bari, 4: 251)[1]
Ya Allah, mudahkanlah kami meraih keistimewaan Lailatul Qadar dengan bisa mengisi hari-hari terakhir kami di bulan Ramadhan dengan amalan sholih.
Aamin Yaa Mujibas Saa-ilin.




Wallahua'lam..

Thursday, July 25, 2013

Royal baby named George Alexander Louis


Assalamualaikum..

Suara tiada.. lansung sedang sakit tekak pula sekarang ni.. sekali dengan batuk2..

cuma nak kongsi gambar di bawah ini yang kelihatan sungguh manis sekali..
Mereka melahirkan di hospital yang sama..
Di tempat William dipangku oleh Diana..
di situ jugalah William memangku anak lelakinya pula..

















 (sumber gambar dari emel seorang sahabat, tiada dinyatakan..)


seronoknya dapat baby.. bau baby harum.. bak bau syurga.. =)
Jumpa lagi..




~kepalaku jadi pening sebab dok batuk2 tak henti2.. penangan jerebu jugak ni kot..
semoga tidak memudaratkan.. in shaa Allah..~







Tuesday, July 23, 2013

Demam

Assalamualaikum,

Hari ni dah berkurangan sikit.. Alhamdulillah sangat..
berbanding semalam..
panas badan yang terlampau.. badan menggigil..
ya Allah begitu berat dugaan semalam..
demam melanda ketika berada di pejabat..
nak balik awal .. tapi bos tiba2 beri tugasan yang perlu diselesaikan sebelum jam 12..
dalam masa yang sama perlu membuat ujian untuk upgrading..
mujur ada teman2 di luar yang boleh membantu.. aku minta tolong kak Aya dan Er.. mujur mereka sudi menolong ku.. kalau tak ada mereka memang aku tak mampu buat kerja tu sebelum jam 12thgari..
alhamdulillah..
Masa nak balik.. memang gagahkan diri juga membawa kereta.. walaupun mata dah terkebil2.. tangan menggigil.. aku teruskan berzikir dan berselawat..
Mulanya niat di hati mahu terus ke klinik.. tapi dek kerana ketidaklaratan.. aku terus balik rumah je..
dalam fikiran nampak rumah je.. nak rehat.. nak rehat...
suami kata... "u tak tahu betapa teruknya demam u semalam..."
mula2 dia membebel juga.. sebab dia dah nasihatkan aku minum air masak yg banyak dah rasa macam nk demam tu.. dalam membebel2 tu dia lah yang menguatkan semangat untuk aku sembuh! kena paksa minum air masak yg banyak.. ntah berapa kali aku berulang ke tandas semalam..
nasib ada adik juga yang bantu letakkan tuala sejuk di badanku.. dia juga yang uruskan berbuka puasa semalam... terima kasih pada semua kesayangan hamba... =)

Ujian di bulan Ramadhan... sesekali merasai kesakitan.. mengisafkan diri..
terima kasih Allah..

Friday, July 19, 2013

Resepi Kuih Bakar atau Kuih Bengkang

Assalamualaikum..

Apa khabar semua kawan2..
salam ramadhan ke 10 kita hari ni..
semoga semuanya masih kuat menghadapi Ramadhan ini..

hari ni nak share resepi lah..
dah lama tak kongsi masak2..
nak kongsi resepi kueh bakar yang sangatlah mudah disediakan..
setelah sekian lama baru ku tahu bahawa ini ialah kueh kegemaran si dia!?
ya ampun, pencetusnya hari tu tgok dia balik bawa kueh bakar potong2 tu...beli dari Bazaar..

" isshh.. dah tak ada kueh lain la tu ya.. mesti u buntu tak tahu nak beli kueh apa, terus beli kueh ni je.."

" err.. tak lah, memang sengaja beli, sebab i sukaa.......lama tak makan.."

"aaaaaa....." ok..

" tulaa.. kalau isteri i tahu buat.. alangkah bagusssnyaa... "

wah wah wah.. itu ayat mencabar namanya..
makanya mula lah proses mencari resepi kueh ini..aku dapat dari seorang kakak senior yang pandai masak..




Resepi Kueh Bakar Pandan

1 cawan Gula
1 cawan air pandan (pandan di kisar dan di tapis airnya) boleh dicampur sedikit kaler hijau untuk warna lebih menarik
2 cawan tepung
2 suku cawan santan kelapa - aku tak cukup santan dalam 1 cawan setengah je ada.. jadi aku tambahkan sedikit whipping cream dalamnyaa... haaaa... walla...
2 sb mentega
3 biji telur
sedikit garam
Bijan - tapi aku tiada bijan.. lantas ditukarkan kepada choclate rise.. (serius sedap!!)

Cara2nya:

masukkan semua bahan2 di atas di dalam pengisar (blender) - sebati
panasnya oven bersama loyang yang telah di oleskan minyak di dalamnya..
bila loyang dah panas.. keluarkan loyang itu dan isikan adunan itu semua ke dalam nya..
bakar suhu 150-170 dalam masa 1 jam setengah macam tu la..
setelah beberapa minit di dalam oven.. taburkan coklat rise di permukaan adunan tadi..

ok.. selamat Mencuba.. =)
 

~ maaf lah tak sempat snap pic yang dah potong2.. masa tu dah nak berbuka.. sempat la kasi sepiring 2 kat jiran jiran... confident je kasi.. walaupun ini percubaan pertama... hehe..

dan malam tu juga kueh ini habissss...
puas hati kan .. dapat makan kueh kegemaran byk mana yang disukai..

Post Mortem:
- aku dapati bila bubuh whipping cream tu..ekstra sikit sedapnya.. =)
- Chocolate rise itu juga sesuai sebab bila makan ada rasa rangup2 
(ini ialah idea si dia.. aku minta pendapatnya.. bijan tiada.. apa harus ku ganti? terus dia cakap.. "coklat rise!" huumm... terserlah kesedapannya.. hehe
- komen si dia.. lain kali cuba buh telur lebih sikit.. mungkin lg sedap..


motif up entri ni sebenarnya sebab malam ni ingat nak buat lagi..
request dari si dia la..



Moga dapat membantu rakan2 yang sedang mencari resepi ini.. =)


Wednesday, July 17, 2013

Masakan ibu sentiasa yang terbaik..

Assalamualaikum,

Sebenarnya tadi sedang terkenang kenangkan masa makan sahur tadi..
berselera sungguh kami semua makan..
Nasi panas.. dengan sambal bilis petai dan daging masak kicap..
Lauk pauk berbuka semalam..
Lauk pauk dari kampung.. masakan mama...
ouhhhh... sedapnyaaaaa...
Jauh diterbangkan dari timur ke barat...

kisahnya adikku balik kampung hujung minggu lalu...
lalu apa lagi dibekalkan mama dengan lauk pauk dan kuih2 tradisi di sana yang memang kegemaran aku!
ouh...

Jadi semalam.. aku tak perlu susah2 nak pening kepala nak fikir2 apa nak masak kan..
syukur ada rezeki dari kampung ini..
love u mama..

~ Lauk pauk untuk berbuka semalam.. di bawa lah hingga ke bersahur pagi tadi.. memang sangat2 mencukupi untuk seisi rumah.. bahagianya rasa.. cuma perlu masak nasi je..~

~ ini sira pisang kegemaran aku.. mama bekalkan juga.. hadap ni je masa buka semalam.. ~

~ Akok! so sure korang dah tahu la dari negeri mana semua makanan ini diterbangkan..
geddik molek akok ni!!  ~

~ ok.. aku betul2 lupa apakah nama kueh ini.. beko ke hape.. dia dibuat dari kelapa.. lemak2 manis gitu.. ~

Alhamdulillah..
semalam dan pagi tadi setel seperkara..

humm untuk hari ini berkematu pulak la nak mikirkan apa yang mahu di masak..
tadi pergi ke rumah cik puan Farra kita..
dia pun alami masalah sama rupanya..
pening mikirkan apa lah nak masak..

(humm.. namun sardin n telur dadar pun sedap jugak ya farra! haa.. susah2 karang menu ini la nanti.. hehehe..)


ok... tengahari pun belum, dah tayang makanan yaa...
teruja nak kongsi masakan bonda... hehe

ok.. kalau kawan kawan baik hati nak kongsi idea menu2 yang best untuk di masak.. dipersilakan..
buntu tu bukan sebab apa.. sebab si dia dok minta menu bukan nasi..
menu bukan nasi..
menu bukan nasi

hapeee...
humm...



Monday, July 15, 2013

Ramadhan: Tanda Kasih Allah pada hambanya..

Assalamualaikum,

Hari ini adalah hari ke 6 berpuasa..
alhamdulillah.. masih sempat lagi kita berpuasa di bulan Ramadhan..
masih lagi kita di izinkan Allah untuk memperbaiki diri..
masih lagi kita diizinkan Allah untuk membuat segala kebaikan..
masih lagi Allah beri peluang untuk kita kumpul sebarapa banyak pahala di bulan berkat ini..
masih lagi ada peluang berbuat baik terhadap setiap manusia..

walaupun kita selalu lupakan Dia..
walaupun kita selalu terkejar kejarkan duniawi..
walaupun ada kalanya kita lansung tidak bersyukur padaNya
walaupun kita berulang kali melakukan perkara yang sia sia..

Namun Allah yang Maha penyayang lagi Maha Pengasih masih beri kita peluang..
Allah berikan Ramadhan..
Bulan keampunan.. bulan barakah

ya. jiwa kita perlu dibersihkan!
sebelas bulan yang lalu.. pelbagai kesalahan.. kesilapan.. kemudaratan yang telah kita lakukan..
baik nya ALlah..
Dia beri Ramadhan untuk kita mensuci diri..

Subhanallah.. Alhamdulillah..

Friday, July 12, 2013

Rezeki Ramadhan

Assalamualaikum,

Alhamdulillah.. rezeki di Bulan Ramadhan al Baraqah..
tersenyum lebar apabila menerima bungkusan ini...
apatah lagi barang yang di ingini.. ;)

terima kasih kak Zakie
suara kak Zakie tu lembut lemah gemalai..
comey je..

inilah keistimewaan berbelog..
aku baru je aktif balik blogging, setelah dok suam suam suku je..
bila terima penghargaan seperti ni memang membangkitkan semangat..
terima kasih kak..
kak Zakie memang dari dulu dari sekarang sentiasa ada..
bila sesekali update je.. tengok2 ada komen dari kak Zakie dan kawan kawan lain..
seringkali memang terharu bila dapat komen2 dari kawan2 belog..
ye la.. ingatkan takda orang sudi dah.. maklumla.. kita pun da lama tak aktif.. so jalan2 rumah kawan2 pun dah jarang..
maafkan atas kekhilafanku..


Terima kasih tak terhingga kak... =)
murah rezeki saya.. murah lagi rezeki kak Zakie hendaknya..
Amin Amin ya rabb... 

nak selit cerita lain juga..
semalam punya cerita..
Biskut raya kegemaran ramai... =)

 ~ Dark Choc Chip wit Almond..sedap nih... 

 ~ ini pula namanya sarang semut... tapi jgn risau.. tiada semut.. =)


~ Mama Carie katanya.. =) ~

sesiapa yang berminat boleh la mengordernya dari sekarang... hingga di masa terhad yang akan diberitahu nanti..


Selamat berbuka puasa semuanya..
dan selamat berhujung minggu..

terima kasih sekali lagi kat kak Zakie.. =) ♥♥

Wednesday, July 10, 2013

Selamat Datang Ya Ramadhan....

Assalamualaikum
Sahabat sahabat ku yang disayangi sekelian
Hari ni hari pertama puasa..
Alhamdulillah. .
Moga kita semua menggunakan kesempatan ini sebaik mungkin bagi meraih seberapa byk 
pahala dan keberkatan di bulan paling mulia ini..


Maafkan ssegala kekhilafanku terhadap kalian semua sekiranya ada yg secara tidak sengaja mengguris hati..
Mari kita sama2 ingat mwngingati gunakan peluang yg ada ini sebaiknya..

Ahlan wasahlan ya Ramadhan..


Monday, July 8, 2013

Biskut Raya?

Assalamualaikum,

Biskut air tangan ibu dan anak kembali semula..
telah dibuka pesanan..
jadi sesiapa yang berminat boleh la order.. 
tapi area KL dan Selangor je ku mampu..
nak pos pos ni tak berani tidak disarankan kerana bimbang pecah biskut2 ni..

Area Perak pun boleh kot..rumah mak kat Batu Gajah Perak.. tapi kena ambil di rumah la.. sebab Mak Abah susah pula nak hantar.. kecuali la dekat dekat boleh diusahakan..

belah Kelantan pun insyaAllah boleh.. agen ada di sana.. ;)


Biskut2 di atas tu.. kebanyakkannya Mak yang buatkan.. insyaAllah memang sedapp =)

Haaa.. yang ini air tangan ku.. insyaAllah di jamin puas hati..

Tengok mazola yang sedang mekar kembang menunggu masa..
Alhamdulillah... berjaya dah buat label.. tapi label ini banyak kekurangannya masih perlu diperlbaiki.. maklumlah masa buat nampak lain.. bila print lain pula nampaknya.. pengalaman mengajar semuanya.. =)

ini sebahagian biskut yang hendak di hantar ke stesen minyak berdekatan.. Alhamdulillah boleh tembus ke sana.. moga moga mendapat sambutanlah hendaknya... doakan ku ya..
Rm 39.90 sahaja... siapa cepat dia yang dapat... limited edition.. =) Sesuai untuk diberikan sebagai buah tangan atau cenderahati hari raya.. 


 


Selamat Berpuasa semuanya untuk semua rakan rakan sekelian..
Ramadhan dah nak datang..
mari kita lakukan ibadat sehabis baik untuk bulan Ramadhan ini..
insyaAllah...



inilah hikmahnya... =)

Friday, July 5, 2013

Hidup ini Indah..

Assalamualaikum,.. salam Jumaat yang barakah..

Semalaman.. hingga ke saat ini.. aku memikirkan tentang seorang sahabat aku ini..
semalam.. akhirnya aku baru tahu kisah sebenarnya..
Terkejut.. tersentap.. kecewa.. kasihan.. sedih.. dan menangis..
disebalik kejayaan yang dia kecapi sekarang ini terlalu pahit dan beratnya ranjau ranjau berduri yang perlu dia tempuhi... Subhanallah..

dia diberikan dugaan yang begitu berat dalam kehidupannya sebagai wanita.. isteri dan ibu..
diuji dengan dugaan perkahwinan yang sangat mencabar dan menakutkan bagi aku..
dari awal kahwin hingga 7 tahun perkahwinan!
tapi demi anak2 dia bertahan..
Namun, sampai masa anak2nya sendiri yang hampir menjadi korban bapanya? yaa. dan itulah petunjuk yang paling  tepat untuk dia meninggalkan lelaki itu.. walau sehabis daya dia pertahankan rumah tangganya itu..
tapi dia tidak sanggup lagi menahannnya sendiri..hingga anak pun sanggup dijadikan mangsa!?
rumahtangga yang dipertahankan akhirnya ternoktah sehingga disitu sahaja..
ibu bapa dan kaum keluarga semua bagai tidak percaya kerana kawan ku ini memang tidak pernah menceritakan keburukan suaminya kepada sesiapa pun.. dan lelaki ini pula depan keluarga sangat2 la baik dan prihatin.. mengaburi mata semua orang..

kisah yang diceritakan olehnya itu..biasa ku lihat dalam drama drama..tidak sangka perkara itu terjadi kepada sahabatku sendiri..

apa yang dapat ku simpulkan..

Allah itu menyayangi sahabatku ini sebenarnya..
Dia berikan ujian ini untuk buatkan dia lebih kuat dan berjaya seperti sekarang..
Dia dikurniakan anak anak lelaki sebagai peneman perjalanan hidupnya
Dia mempunyai ibu bapa dan adik adik yang tak pernah tinggalkannya walau apa jua keadaan..
Dia mempunyai sahabat2 yang sayangkan nya.. (i love u frenn..)
dia tidak putus semangat tapi digunakan hikmah yang Allah berikan ini untuk lebih maju..
Dan dia nyata lebih tenang dan bahagia..
ya.. memang dia ibu tunggal sekarang.. tapi Alhamdulillah.. Rezeki Allah sampai pula melalui cara yang lain..

Allah itu Maha Adil..
tidak semua insan di dunia ini sempurna..
setiap insan di uji dengan pelbagai jenis dugaan..
selagi kita ini bergelar manusia.. hamba kepada Allah.. selagi itulah kita akan sentiasa di uji

setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing masing..
pergunakan kelebihan yang Allah berikan itu sebaik mungkin!
insyaAllah.. hidup ini akan jadi lebih indah..

Love u all..

Wednesday, July 3, 2013

Rugila.. ada belog tak update belog...

Assalamualaikum,

itu di atas tu .. adalah kata2 dari kawanku tadi..
beliau boleh dikatakan seorang pembaca setia belog aku...
bukan la setia.. tapi setiap kali buka komputer..buka internet.. buka belog..dia akan buka belog aku..
tapi setiap kali dia buka.. dia hampa katanya..

hehehe ;p biar betul kamu ni?

betul.. katanya.. rugila.. dah ada belog.. dah ada macam2 cerita best kat dalam.. tapi tak update..
PEMALAS!!
ko taip je apa2 kat dalam tu.. ko kan ada byk citer kan.. haa... taip je la.. amek bape minit pun kan...?

uii..! berdas das dia shoot aku! hehehe.. rileks la beb..

" ni aku tak kita.. ko kena upkan satu entri hari ni! ko takda modal??? ha.. ko tulis pasal apa yang aku tegur ko ni kat dalam belog ko!! haaaa.. update citer ni pun boleh...!!"

hahahahhaa...

hamboi... itu kawan aku tu..

ok kerananya.. aku up satu entri hari ini... =)

meh letak gambo satu.. hehe...

jumpa esok k.. ;)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker