Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, February 27, 2012

Pulang Sudaa..


Assalamualaikum,

Alhamdulillah..
selamat pulang ke rumah sudaaa...

nanti di kemaskini kembali ya baa.. =)


~ Aku kan merinduimu..
deru angin yang manja..
pemandangan yang memukau..
bau bauan yang segar..
Subhanallah...
Indah ciptaan Illahi... ~


Monday, February 20, 2012

Jeli Oren



haha...

ini Oren... tetapi bukan buah oren...!!

hahaha.. stay tune k!

nanti kita share resepi...

;)

Thursday, February 16, 2012

Bila Balik Kampung..

 Assalamualaikum,

Semalam dah citer pasal sarapan kan?

hari pun ada sikit sikit kaitan nya sarapan.. hmm makanan lagi!.. ;)

minggu lalu lalu.. masa cuti maulidur rasul 4 hari.. aku balik ke kampung..
dan tentu tentu pepagi hari aku akan mencari nasi berlauk!
entah kenapa.. nasi berlauk kat kampung ni.. memang tak sama dengan kat bandar ni..
bila balik kampung nenek ku..
pagi pagi bangun..
sejuk..
tenang damai je..
apa lagi.. terus ingatan pada makan nasi berlauk makin membuak buak...

=)


~ nasi berlauk ayam bakar ni memang marveloussss.... RM 3 sahaja.. lalala...~

 ~ Nasi Kerabu daging bakar??! oh no no no... sedap sengoti weh.... tigo riya jah jugok.. hehehe~

 
~ tu dia muka orang baru bangun tido kena makan nasi??
 hehe.. tapi dia dah makin membiasakan diri dah.. kat belah pantai timur sini, memang pagi pagi makan nasi!
tapi b sendiri memang tak boleh menolak dan akui.., Nasi berlauk ayam bakar itu memang sangat sedap katanya!!! heheh.. kan?!



Sepetang pula.. berjalan jalan di pekan Mace..

~ pekana laksam kuah lemak! ishh ishh ishhh...... pekat molek kuahnya.. mengalir dalam mulut sambil mengunyah laksamnya dan mekar terasa ulamannya daun kesum dan taugeh yang rangup.. ishh ishh ishhh.. wallaaa....
(telan liur pula aku masa menaipnya nih!!)


~ oh yang ini memang feveret sepanjang zaman ku... Akok! 
kalau balik kampung tak makan ni.. memang menyesal tak sudah la weh..
sekarang ni jarang jumpa akok yang guna 'nise' (manisan gula merah tu) selalu jumpa yang gula je, tu kaler dia cam putih2 je tak perang..
sekali dapat akok kaler perang yang kedut seribu nih! 
perrrhh.. tak boleh berhenti weh.. sedap sungguh! tak manis sangat.. sedang sedang molek je rasanya..  (gulp!! telan liur lagi..)

~ dan.. paling tak sah kalau tak pekena Nasi Ayam Mama!! ini ialah nasi ayam tersedap di donia!!!! dimasak dengan  penuh perasaan  kasih sayang.. aku dapat rasainya..! i love u mama!!! bila nak rasa lagi nih!! huuu..


ok.. cukup takat ini dulu la..
aku pun tak dapat nak tahan dah ni..
sib baik dah dekat lunch hour..

dah dah.. jom pi makan jom!!

=D

Wednesday, February 15, 2012

Ayuh Sarapan! ^___^

Assalamualaikum..

selamat pagi
moga semuanya ceria ceria dan sihat sihat belaka..
direstui dan dirahmati Allah hendaknya...

dah sarapan ke belum?
makan apa... =)
makan berat ke ringan?

ha.. meh tengok apa yang aku dan kawan kawan makan pagi ni!
ni... kira berat ke ringan ni?
anda rasa.....?
errr...
hehehe


 tengok pada makanan ni.. gaya orang nak ke sawah je nih!!  tak pun ke laut kee... hmmm
dari kari ayam dan ikan, sup tulang , ayam masak kicap..., dan....nasi tomato pun ada??? ishh .. ishh..ishh... mood diet dah hilang tercampak ke laut dah...


~ ini adalah calon calon yang telah bersiap sedia bertempur... gembira sungguh!~

~ tengok masing masing dah kusyuk menghadap makanan!! eh eh.. tukang amik gambo.. kalau lambat abissssss..... ~


~ errr.. ini ialah biskut kontroversi yang menimbulkan tanda tanya kepada banyak pihak!!! kenapa kewujudan nya di situ.. apakah tujuan keberadaannnya di situ.. atau apa motif sebenarnya... hanya tuannya sahaja yang tahu... heheheheh...  (kak dila ku sayang.. jangan marah yaa..... ) peace.. peace no war... ~


jarang aku interprem kawan kawan ku di sini...
ni kalau diorang baca ni tak tahu la apa respon diorang..
belog aku ni pun tak ramai pun yang tahu.. heheh..
kalau lepas ni entri ni hilang.. maksudnya
hehehe..paham paham sendiri lah ya... =)
tapi aku tahu mereka semua ni sporting sporting belaka...
kan kan kan?! =D

love ya'all



Monday, February 13, 2012

Rezeki dari Allah

Setiap manusia ada rezekinya masing masing..
tak perlu diragui..
tak perlu berdengki dengan setiap rezeki orang lain..
Allah itu Maha Adil...
Maha mengetahui segala galanya yang terbaik untuk hambanya..

tak perlu juga kita kedekut dalam perkongsian ilmu..
kerana setiap ilmu yang kita ada..
setiap kepandaian yang kita ada ini adalah dari Allah .. milik Allah jua..
tak perlu rasa takut orang lain akan mendahului..dek kerana ilmu yang dikongsi..
kerana setiap perkongsian yang baik ada ganjarannya dari Allah..

rezeki itu bukan dari sesiapa yang tentukan..
tetapi dari Allah semuanya..

sharing is caring..

selamat malam... =)

Saturday, February 11, 2012

Yuna - Terukir Di Bintang buatku hanyut... ^___^

hanyut dalam asmaramu...




Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia
Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti… kan
Kamu…
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu
Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti… kan
Kamu…
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu


Istimewa untuk dia..

Friday, February 10, 2012

Yeoboseyo...!!!!!!

Assalamualaikum,

bersawang juga akhirnya...
ni datang nak sapu habuk.. buang sawang segala!
maaf.. baru sempat jenguk kamu ya.. Mathari..
maaf kawan kawan yang sudi singgah.. baru sempat menyapa kalian semua..

politik pejabat..
baking membaking..
siapkan tempahan..
bisnes online..
Cuti yang panjang..
tanggungjawab sebagai suri pada suami..
tanggungjawab sebagai hambaNya..
.. membatas kan peluang untuk ku mengemaskinikan blog..

hari ini..
hari Jumaat.. penghulu segala hari..
Hari comey.. hari molek .. hari bertuah..
pada sesiapa yang tahu menikmatinya.. =)




jumpa lagi! =)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker